Трамвайний рух у Чернігові на початку XX століття
Трамвайний транспорт був досить популярним в Європі наприкінці XІX – поч. XX століття. Цілком зрозуміло, що Чернігів потребував додатково вирішення питання транспортної розв'язки.
Цікаво, що кількість населення міста на той час складала приблизно 33 тисяч осіб. У цей час у місті був розвинутий гужовий транспорт, щоправда з'являлись вже перші автомобілі.
Як вказують джерельні документи у квітні 1898 року, міська дума прийняла рішення передати в концесію Берлінському залізничному товариству електростанції строком на 45 років. Тут можна згадати, що перша у місті електростанція почала працювати у 1894 році. Цікаво, що Берлінське залізничне товариство пообіцяло прокласти у місті кілька трамвайних ліній.

Перша лінія повинна була пройти по вулиці Шосейній (сучасний проспект Миру) і з'єднати залізничний вокзал, який на той час був розташований на лівому березі р. Десни з сучасною міською лікарнею; друга трамвайна лінія мала пройти від міської думи через Театральну площу по вулиці Богоявленській (сучасний відрізок вулиці Шевченка від вул. Кирпоноса до Красного мосту на р. Стрижень); а третя лінія мала з'єднати аптеку Маркельса (сучасне перехрестя вул. Шевченка і вул. Мстиславської) з кінцевою зупинкою, яка була пристань на р. Десна.

Цікаво, що планувалось трамвайні вагони розділяти на два класи, і в залежності від класу вагону впроваджувалась відповідна плата за проїзд.
Але як можна побачити, ці довгострокові плани не були втілені в життя. Берлінське залізничне товариство повинно було користуватись електростанціями впродовж 45 років, тобто до 1943 року...

Зрозуміло, що це була довгострокова перспектива. Тим паче хід історії вніс кардинальні корективи. Трохи згодом, розпочнеться Перша світова війна, революційні події, а там вже було не до мирного облаштування міста...

Данило Рига. Національний архітектурно-історичний заповідник «Чернігів стародавній»

QR-код посилання на сторінку.
Скористайтеся програмою для сканування штрих-кодів на телефоні.





Додано: 01-Січ-07 05:23 | Автор: Майшев

Всього коментарів: 0
Ім'я *:
Email:
Підписка:1
Код *: